Cum putem utiliza învățăturile lui Steve Jobs în performanța sportivă

Steve Jobs este una din personalitățile mult apreciate pentru învățăturile lăsate ca moștenire, un om de succes care prin multă muncă și pasiune a reușit să revoluționeze o întreagă industrie. Chiar dacă el nu a activat în domneniul sportului de performanță, există o serie de învățături pe care noi le putem utiliza cu succes pentru a îmbunătăți performanțele sportivilor.

Read More

Mecanismele din spatele echipelor sportive experte

Echipele sportive foarte performante dau dovadă de o coeziune ridicată, de o înțelegere împărtășită și de o încredere ridicată în eficacitatea echipei. Chiar și atunci când echipa are în componența sa o serie de staruri, conexiunea dintre membri este foarte importantă. Ceea ce este necesar pentru ca o echipă să fie performantă  este ca fiecare membru al echipei să își dezvolte credința conform căreia, echipa ca întreg poate fi o unitate de succes.

Utimele cercetări asupra echipelor sportive de succes ne arată că acestea trebuie să treacă prin două faze pentru a putea fi performante, prima fază fiind cea în care se construiește fundația echipei și faza de dezvoltare a echipei.

Read More

Pedeapsă versus Întărire

În domeniul sportului şi mai ales în România (din păcate), există o pregătire a sportivilor bazată foarte mult pe ceea ce noi numim un sistem punitiv. Avem exemple de antrenori renumiţi, care într-adevăr au obţinut rezultate deosebite, dar care este preţul acestei abordări ? Pentru cinefili, avem şi o recomandare cu un model (antimodel?!) reprezentativ al acestei categorii de antrenori https://www.youtube.com/watch?v=F4PmnorZLgE . În filmul menţionat (Whiplash, 2004) instructorul şi mentorul lui Andrew are o abordare drastică, pentru a obţine rezultatul dorit.

 

 

 

 

 

 

 

Read More

Recuperarea pentru sportivii de performanță

Sportivii și antrenorii se concentrează în mod deosebit pe antrenamente și competiții, iar în momentul în care văd că acest lucru nu este suficient, încep să caute răspunsuri și din alte arii. Astfel în ultimii 5-10 ani s-a pus foarte mult accentul pe modul în care sportivii de performanță se refac în perioadele post-competiționale. În literatura de specialitate, cele mai eficiente strategii de relaxare au fost identificate ca fiind: hidroterapia, recuperarea activă, stretchingul și masajul. Un aspect foarte important în ceea ce privește refacerea este faptul că ea nu doar reduce oboseala și previne accidentările sportivului, dar potențează și capacitățile sale sportive ulterioare.

Read More

Top 10 alimente pentru sportivi

  1. Fulgii de ovăz – Reprezintă o sursă sănătoasă de carbohidrați cea mai importantă sursă de energie pentru sportivi. Fulgii de ovăz conțin de asemenea fibre solubile care ajută la eliminarea grăsimii și colesterolului din sânge. Aceștia au proprietatea de a menține senzația de sațietate pentru o perioadă prelungită de efort, cum ar fi antrenamentele sau competițiile.
  2. Iaurt grecesc – Iaurtul este o bine știută resursă de calciu, care susține o dezvoltare osoasă sănătoasă și reduce riscul de osteoporoză. Calciul are și rolul de a facilita creșterea de culturi de bacterii “bune” care ajută corpul să lupte împotriva cancerului sau să prevină alergiile.   

 

Read More

Importanța nutriției în dezvoltarea armonioasă a tinerilor sportivi

Nutriția adecvată este vitală pentru copii și adolescenți, pentru a se putea dezvolta armonios și bineînțeles pentru a putea performa la cel mai înalt nivel. Tinerii sportivi trebuie să învețe care sunt alimentele de care au nevoie pentru a avea energie, când trebuie sa fie consumate acestea, ce trebuie să mănânce pe parcursul/în timpul activităților fizice și după acestea pentru a intra într-un proces de recuperare complet. O dietă echilibrată este compusă dintr-o combinație de macro-nutrienților (proteine, carbohidrați și grăsimi), micronutrienților (vitamine și minerale) și nu în ultimul rând lichidele, care sunt esențiale dezvoltării copiilor.

Read More

Ce mănâncă sportivii înainte, în timpul și după efort

Corpul sportivilor este asemeni unei mașini, care trebuie alimentată cu carburantul cel mai bun pentru a face față efortului la care este supus. Carburantul în cazul nostru devine alimentația, iar anumite alimente și combinații de alimente ajută sportivii petru a da un randament mai bun în timpul desfășurării activităților fizice. În articolul de azi vom discuta care sunt acestea în funcție de momentul în care se află sportivul. Cele mai importante elemente nutritive sunt proteinele și carbohidrații, dar trebuie să învățăm să le dozăm eficient.

Read More

Motivaţia în sport

Cea mai simplă definiţie pe care o putem utiliza pentru motivaţie este aceea cum că ea reprezintă direcţia şi intensitatea efortului depus de un anume jucător. De cele mai multe ori putem discuta despre motivaţie din trei perspective:

  • În alegerea tipului de sport practicat. Sportivii vor fi mai motivaţi, fie pentru sporturi individuale, fie pentru sporturi de echipă sau oricare alte dihotomii. Alegerea sportivului poate fi motivată de diferite interese.
  • Atunci când sportivul doreşte să depună efort pentru a-şi îmbunătăţi abilităţile sportive, cantitatea de efort va fi mai mare.
  • Atunci când întâmpină dificultăţi sau obstacole în cariera sa, va fi motivat să le depăşească.              
Read More
Page 1 of 41234